wtorek, 25 lutego 2014

Książki 2014

Jak w temacie - ciekawa jestem ile przeczytam w tym roku. Przez cały rok post będzie aktualizowany. Niektóre książki niedoczytane - szkoda mi czasu na marną/ nieinteresującą mnie lekturę.

Planuję przeczytać:


Styczeń: 4 


Córki swoich matek J. Miszczuk - pochłonięte raz dwa.

Wszystko w porządku.Układamy sobie życie. Prokop. Hołownia. - przeczytane w 2 dni. Super.

Lebensborn. Życie i miłość w III Rzeszy. J.A. Bender - przemęczyłam - do ostatniej chwili czekałam, az zacznie się akcja. Niedoczekałam się. Ogólnie o tym jak wspaniale francuzki dawały dupy szwabom....

Zbrodnia w efekcie. J. Chmielewska - ostatnia książka Chmielewskiej.

Dary losu A. Pawełczyńska - wojna, obóz - nie uwiodła mnie, więc doczytałam z 1/3.

Dlaczego za kratami. Poruszajace historie więźniów. - przeczytane 2 rozdziały. nie moja bajka.

Luty: 3


Nocnik A. Żuławski -  zaczęty, niedokończony - masakra - pseudointeligentne wywody... nadaje się do nocnika.

Pokolenie Ikea - Kobiety Piotr C. - bardzo mi się podobała :))) Tak jak i tom pierwszy.

Miodowa pułapka L. Unni - skandynawski kryminał, przeczytany, ale trochę przemęczony. Bez porównania do Lackberg.

Złodziejka książek M.Zusak - dziwna, inna - ale podobała mi się. Do polecenia.

Marzec: 2

Ogarnęła mnie niemoc czytelnicza, w chałupie remont, wiosna się budzi do zycia - robota w ogrodzie wzywa... W tym miesiącu wyjątkowo mało książek....

Anegdoty dziennikarskie M.Mazur - niby śmieszne opowieści i przypadki dziennikarzy. No właśnie niby... Kilka fajnych, reszta nie.

Położna. 3550 cudów narodzin. J.Kalyta - jak pięknie jest rodzić - trochę utopijne opowieści, no ale cóż.... Ja się nie znam - mam za sobą 2 (na szczęście) cesarki i nie dane mi było przeżyć tego cudu porodu naturalnego.... Ogólnie książka może być - ale mnie nie zachwyca - nie jestem nią podjarana jak znana Matka Polka o owadzim nazwisku....

Kwiecień: 2

Zezia, Giler i Oczak. A Chylińska - wchłonięte, ale tak jak i pierwszy tom nie zachwyciła mnie.

Wariatka tańczy. M.Rodowicz, J.Szubrycht - biografia Maryli Rodowicz. Podobała mi się - inna twarz Maryli, jej dom, zycie sceniczne i osobiste.

Szkodliwy pakiet cnót. M. Zaczyńska - nie wciągnęła mnie - po ok. 100 stronach porzuciłam :)

Maj: 4

Smoleńsk. E.Torańska - bardzo wyważona, na pewno nie stronnicza....

Nie mówcie mi jak żyć. W.Kozakiewicz. M.Pol.  - biografia Kozakiewicza - interesująca - można się wiele dowiedzieć nie tylko na temat samego sportowca ale i realiów PRL-u.

Granatowa krew. W.Hagen. - bardzo fajna - uwielbiam Talko więc jak nie lubić Hagena :) Można się uzależnić od spaghetti aglio, olio e peperoncino 

Długi weekend. W.Hagen - jak wyżej. Niestety trzeciego tomu nie ma w mojej bibliotece - może upoluję ebooka....

Czerwiec: 5


Bomba.Alfabet polskiego szołbiznesu - K. Korwin-Piotrowska - można się kilku rzeczy dowiedzieć....

Dobranocka. A.Niezgoda - fajna, relaksująca - idealna na wakacje

Druga strona recepty. Z.Sokołowska - wakacyjna lektura

Edyta Górniak bez cenzury. P.Krysiak - jaka jest Edzia nie każdy wie...

Zielona Mila. S. King - mocna lektura- skończyłam zaryczana w samolocie....

Lipiec:

Grand. J.L. Wiśniewski - tradycyjnie poruszająca książką - przeżywam bardzo wszystkie książki Wiśniewskiego. Warto.

Obywatel i Małgorzata. M. Potocka K.Pytlakowska - meczę. Zadziwia mnie samouwielbienie pani Potockiej....

Pan od seksu. Z.Starowicz - ciekawa - autobiografia najsłynniejszego polskiego seksuologa.

Rozmowy bez retuszu. A.Barciś M.Graff - ciekawa - zupełnie inne oblicze aktora, którego w dzieciństwie nie lubiłam gdy zaczął grać w Pankracym, a którego teraz cenie i bardzo lubię - nie tylko za Czerepacha :)


Sierpień
Przepis na życie
Nasz mały Prl
Arabska księżniczka


Wrzesień
Dziewczyny z Powstania
Wyspa na Prerii - W. Cejrowski
Zanim zasnę.


Październik
Przypływ. C.Borjlind, R.Borjlind
Trzeci głos. C.R.Borjlind

LISTOPAD
Prawie siostry. M.Ulatowska.
Prokop
Wołanie kukułki
Jedwabnik

Grudzień
Musierowicz
Religa






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz